U okviru digitalnog izdanja Filozofskog teatra, u četvrtak, 16. aprila od 20 časova na YouTube kanalu Bitef teatra, biće organizovan drugi u nizu razgovora koji će Maja Pelević voditi sa Anjom Sušom. Maja Pelević će sa Anjom Sušom razgovarati o tome koliko će se i da li promeniti pozorište, a i samo društvo, nakon epidemije, da li prisustvujemo svojevrsnom seljenju kulture na internet, šta će se dalje događati sa građanskim (ne)slobodama i da li je ovo možda početak scenarija za neku buduću distopiju gde će globalni nadzor biti mnogo jači i efikasniji. Ili pak, paradoksalno, možemo tokom trajanja ove izolacije, da pokušamo da promislimo neki drugačiji, pravedniji i slobodniji svet.
ANjA SUŠA je rođena 1973. godine u Beogradu. Diplomirala pozorišnu režiju na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu i magistrirala na Filozofskom fakultetu na odseku za istoriju 2002. godine. Kao nosilac Herder stipendije provela je godinu dana na Fakultetu društvenih i humanističkih nauka na univerzitetu u Beču. Trenutno je zaposlena kao redovni profesor režije na Univerzitetu umetnosti u Stokholmu.
Režirala je mnoge pozorišne predstave u Srbiji, kao i Hrvatskoj, Crnoj Gori, Sloveniji, Švedskoj, Danskoj i Poljskoj. Dobitnica je mnogih pozorišnih nagrada pre svega za rad u pozorištu za decu i mlade među kojima su: godišnja nagrada Beogradskog dramskog pozorišta, ASITEŽ-ova nagrada na festivalu TIBA za najbolju predstavu „Mali princ“, Grand Prix za najbolju predstavu „Buđenje proleća“ na TIBA festivalu, Grand Prix za predstavu „Rent a friend“ na Marulićevim danima u Splitu, nagrada grada Geteborga za najbolju predstavu 2012. godine i Grand Prix švedskog ASITEŽ-a za ukupan doprinos pozorištu za mlade u Švedskoj 2019. godine.
Jedna je od osnivača pozorišne kompanije TORPEDO, bila je članica Evropskog kulturnog parlamenta, selektorka pozorišnog programa na BELEFU 2006, od 2002-2012 bila je upravnica i umetnička direktorka Malog pozorišta „Duško Radović“, a 2006-2016 selektorka BITEF festivala.
MAJA PELEVIĆ je rođena 1981. Diplomirala dramaturgiju na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu i doktorirala na odseku za teoriju umetnosti i medija na Univerzitetu umetnosti u Beogradu. Drame su joj prevedene na mnoge svetske jezike i igrane u zemlji i inostranstvu. Od 2012. bavi se i režijom i autorskim projektima. Sa Milanom Markovićem je 2012. uradila predstavu „Oni žive“ kada su se učlanili u sedam političkih partija, a 2016. sa Olgom Dimitrijević predstavu „Sloboda je najskuplja kapitalistička reč“ inspirisana putovanjem u Severnu Koreju. Dobitnica je mnogih značajnih nagrada među kojima su: »Borislav Mihajlović Mihiz« za dramsko stvaralaštvo 2006. i Sterijina nagrada za najbolji savremeni dramski tekst „Pomorandžina kora“ na »Sterijinom pozorju« 2010. Zajedno sa Srećkom Horvatom pokrenula je Filozofski teatar u Beogradu.
DIGITALNO IZDANjE FILOZOFSKOG TEATRA
Smislimo svet iz početka!
Za vreme trajanja vanredne situacije izazvane COVID-19, Bitef teatar je pokrenuo digitalno izdanje Filozofskog teatra. Tokom aprila meseca, svakog četvrtka od 20 časova, na YouTube kanalu Bitef teatra, uživo se organizuju razgovori sa Bitefovim pozorišnim umetnicima (Oliver Frljić, Anja Suša,...), dok će pratioci programa biti u mogućnosti da postavljaju pitanja učesnicima. Razgovore će, kao i u „dobra stara vremena”, moderirati Srećko Horvat i Maja Pelević.
Filozofski teatar je projekat koji je započet sa ciljem da ponovo uspostavi blisku vezu između filozofije i pozorišta. Nastao je u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu 2014. godine, a programa je od sezone 2019/20. na redovnom repertoaru Bitef teatra.
Kako napominje pokretač projekta Srećko Horvat „veza između filozofije i kazališta uvijek je bila jača nego veza između filozofije i bilo kojega drugog medija.” Pozorište je takođe uvek bilo mesto za aktivno promišljanje društva i društvenih procesa, a Filozofski teatar otvara mesto za javnu diskusiju, što je u ovom trenutku više nego neophodno. U tom smislu Horvat napominje: „U doba globalne pandemije, kada smo zatočeni u svojim kućama i moramo paziti na distancu, treba nam socijalna povezanost i kritičko mišljenje više nego ikad. Filozofski teatar zasad nastavljamo drugim sredstvima, dok se ponovo - nadam se uskoro - ne vidimo opet u pozorištu! Povratka na 'dobra stara vremena' ionako nema, jer ni ta stara vremena nisu bila dobra. Na nama je težak ali nužan zadatak da smislimo svet iz početka“.